Dag 09 – Min tro

Min tro? Jag kan börja med att slå fast att jag inte är religös på något sätt. Jag tror inte att det finns någon högre makt som styr våra liv. Jag är helt övertygad om att man skapar sin egen lycka och att allt händer av en anledning. Jag vet inte om dom två egentligen skär sig lite med varandra. Kan man skapa sin egen lycka samtidigt som allt händer av en anledning? Jo, jag tror det. För jag tror att anledningen kan vara det jobb man lägger in i det hela.
Oftast så kommer ju bra saker till dom som förtjänar det och med det menar jag människor som är ambitiösa, arbetar hårt, hjälper mänskligheten och så vidare. Nu är det såklart inget absolut och bra saker kan såklart även hända dåliga människor, men det är förmodligen för att de kämpar för de där bra sakerna?
Alltså skapar vi vår egen lycka.
Trots att jag inte är religös så plockar jag ändå dom bästa delarna ur kirstendomen och firar dom. Som jul och påsk. Dock ser jag inget religöst över det hela. För mig är de högtiderna ett tillfälle för att vara lycklig, samla familj och vänner och bara ha sina nära nära.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback