Ut på hästjakt

Idag ska jag och Mikkis bege oss till södra Stockholm för att titta på en häst som kanske får flytta in i stallet hos mig. Det ska bli riktigt spännande att se vad det är för något.
 
Ett 4-årigt sto efter Don Primero-Corrado WL. Så trevlig stam har hon ju utan tvekan. Frågan är bara om hon är lite liten. 155 cm nu och jag vill ju ha en häst på minst 160 cm. Jag är inte säker på hur mycket en 4-åring faktiskt växer. Har svårt att tänka mig att dom växer så mycket mer, men jag kanske har fel?
 
Har ni någon erfarenhet av att 4-råingar spurtar iväg på höjden?
 

Kommentarer
viran säger:

Den borde nog växa lite till. De jag har haft har växt mellan 2-6cm till efter den åldern. Men oftast kan man ju se på leder osv i benen om du känner på den. Är den grov i leder mot sin storlek växer den antagligen mer än om den är "tunn" i lederna. Haha fina förklaringen.

2012-08-19 | 14:01:47
Madde säger:

Noohr som jag lånade växte 3 cm nu under våren, som 5-åring.. Så med lite tur kanske hon blir några cm större. :)

2012-09-09 | 18:23:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback