Provridningen

Då har jag varit och provridit det lilla, söta 4-årig stoet och vad ska jag säga? Jag fastnade ganska rejält. Hon såg ut som en liten Don Primero kopia.
Dock måste jag säga att hon var mer som en 3-åring att rida än en 4-åring, men hon hade verkligen rätta tänket. Det fanns vilja och energi, precis vad man vill ha.
Till att börja med kände jag mig lite bortkommen på henne i och med att jag hade förväntat mig något lite stadigare och mer utbildat, men när jag sänkte kraven och anpassade mig efter henne kom vi riktigt bra överens. Till och från kändes det lite katastrofartat, men tittar man på filmen så ser det inte alls ut som det känns.
Ända riktiga problemet jag ser med henne är hennes storlek, men efter diskuternade med Mikkis och tittande på film känner jag att det hon förlorar i storlek tar hon igen i gång! Hon rör sig jättehärligt!
Och vilket psyke sen! Dom håller på och river ett plåtskjul precis bredvid ridbanan som brakar och låter. Vad gör hon? Inte ett dugg!
 
Så nu ska vi se om jag kan få klartecken från hennes ägare så ska vi besiktiga, fixa sadel och träffa en kiropraktor!
 

Kommentarer
Sandra säger:

Jättekul att du hittat häst som du gillar :) men om jag var du skulle jag nog leta efter en lite större häst, tycker du ser lite stor ut. Ingen kritik bara synpunkt från annat håll liksom

Svar: Jo, jag tyckte också det när jag såg bilderna, men efter att ha sett filmen och pratat med både ägare och Mikkis tyckte vi inte det var något problem. Det fattas en hel del muskler som skulle göra stor skillnad och förhoppnigsvis ska det till några fler cm på höjden. I värsta fall är det bara till låns och inget är skrivet i sten :)
Lisa

2012-08-19 | 18:04:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback