Vilken skillnad

Sitter och tittar på alla mina Ponti bilder. Vilken skillnad det blev på häst! Från en tanig liten kuse med ingan rump- eller halsmuskler till en liten muskelknutte. Sen är jag glad över den skillnad jag ser på mig själv också. Pinsamt när man ser de tidiga bilderna!

Augusti 2009

Hade precis fått hem henne. Omusklad som sjutton och min sits är ju K-A-T-A-S-T-R-O-F!

Januari/Februari 2010

Här märks det redan skillnad. Mycket mer muskler och en betydligt bättre sits. Fortfarande ganska låg i formen dock.

Juni 2010

Förutom det faktum att vi båda ser betydligt mer välvårdade ut än innan så har vi en mycket starkare häst och en mycket starkare ryttare. I det här skicket åkte vi på ridledarkurs.

Juni 2011

En HELT annan häst som orkar bära sig själv. Stadig på kandar och har fått flera placeringar i regional LA. En betydligt bättre sits hos ryttaren också.

Juni 2011

Springer med lätthet igenom en LA:4 på över 60%. Vid debuten fyra månader tidigare kom vi kanppt över 50%.

Jag har aldrig mött en så arbetsvillig och positiv häst som Ponti. Våra utveckling är något jag är både stolt och lycklig över. Från att inte kunna fatta galopp till att starta MSV C och placera sig i regional LA på mindre än två år är inte jättedåligt.

 


Kommentarer
emma säger:

åh jag blir så glad när jag ser hur fina ni blev tillsammans!

2012-04-11 | 22:32:32
Bloggadress: http://emmahzetterberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback