The Hunger Games

Igår var jag äntligen på bio! Första gången sedan jag flyttade till London. Jag har varit på bio med Mädz i Guildford sen dess, men det räknas ju inte eftersom jag faktiskt inte bor där. Kändes riktigt bra att gå på bio igen. Ni som känner mig vet ju att jag går på bio alldeles för ofta hemma i Sverige.

Filmen var iallafall The Hunger Games och jag tänker gå emot precis alla människor därute och säga att jag tyckte den var KASS! Den var så fruktansvärt uppenbar. Man visste precis vad som skulle hända ifrån första stund. Att det sen tog ungefär en och en halv timme för dom att faktiskt komma ut i skogen och sen var alla död efter tre och en halv sekund gjorde ju inte saken bättre.

Nu har jag inte läst böckerna och dom säger jag ingenting om. Dom är säkert jättebra och det skulle säkert kunnat göras en betydligt mer spännande film än vad dom faktiskt gjorde. Kändes som att jag satt och väntade på att det skulle ta slut från att det började i princip.
Det enda som var riktigt bra var ju Jennifer Lawrence insats, hon är en grym skådespelerska och hon bar upp filmen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback