Ovälkommet besök

Igår låg jag helt oförargligt i soffan och tittade på serier. Helt plötsligt ser jag nått som rör sig i ögonvrån. Tittar igen, men inget är där. Jaja, det var väl bara min fot som rörde sig. Fast, jag borde väl veta om jag rört min fot? Hade en stark känsla av att jag inte rört mig, men det var ändå så att jag accepterade att jag gjort det.
Lite senare så ser jag nått som rör sig igen och den här gången ser jag med säkerhet att det inte är min fot. Det är en mus! Min första reaktion var väldigt lugn och sansad. Jaha, jaja, tänkte jag, en mus. Efter några minuter kom det en betydligt lämpligare reaktion. En mus! I vårt kök! Jag dör! Vad gör man? Köket var/är rent, men min första reaktion var att skrubba hela köket från golv till tak typ, dammsuga och göra allt jag kunde.
Såg den några gånger till under tidig kväll, men då bankade jag bara i bordet så försvann den, sen såg jag den inte på hela kvällen. Från sju till elva när jag gick och la mig för den missing in action.

När jag vaknade imorse fick jag orationell rädsla av att hela köket skulle krylla av möss eller att den lilla musen skulle sitta utanför mitt rum för att attackera. Nu är ju inget av det särskilt troligt och jag har ännu inte sett den. Tack och lov. Idag ska det inhandlas musfällor. Ni kanske undrar varför det inte gjorde igår redan. Jo, för varenda jäkla affär i det här landet var stängda igår. Påsk alltså.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback