Lite tips tack!

Jag har en tendens att äta samma saker hela tiden. Jag äter köttfärssås och spaghetti, ungsstekt kyckling, couscous sallad, pastasallad och lax i ugn. Klart det inte är det enda jag äter, men det är alldeles för ofta förkommande rätter i min vardag.
Jag behöver lite tips på goda maträtter! Helst inte superavancerade och med ingridienser som bara finns att köpa på extremt nischade butiker.
Bara för att göra det hela betydligt svårare så är jag ju en alldeles för kräsen människa när det gäller mat.

Några saker som jag inte äter är:
  • Svamp
  • Kassler
  • Korv (går det att byta ut mot sojakorv så går det bra)
  • Skaldjur
  • Fläskkött (fläskfilé är enda undantaget)
  • Lamm
  • Vitt bröd
  • Potatis (kan äta)
  • Rödbetor
  • Mögelost
  • Våfflor

Ja, jag skulle kunna hålla på i evigheterVissa saker äter jag absolut inte och vissa saker äter jag en del grejer av.

Så, har ni några tips på lite maträtter?


Kommentarer
Katja säger:

sv: JA! :D du är bra ridlärare och jag hoppas att de där stället är i sverige och sen kan du börja jobba på Akka igen och så blir alling bra igen! SUPER! :)

2012-04-01 | 23:25:21
Katja säger:

sv: Men det är bara två år, och nån kommer säkert få barn snart så då kan du börja jobba igen :D

2012-04-02 | 08:50:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback