Kan jag sluta plåga mig själv?

På sistone har mitt stor intresse varit att sitta och titta på hästannonser. Dels därför det är kul och dels därför att om jag ska satsa på ridlärareyrket (vilket jag idag är helt säker på att jag ska) måste jag ha med mig en häst på utbildningen. Problemet är bara att jag blir så galet och sugen och vill ha en häst igår helst. Det är alldeles för lite hästar i min vardag!
Eftersom jag också är helt säker på att jag ska satsa på en häst som är ursnäll i hoppningen är det framförallt allround/hopphästar jag tittar på. Även fast jag egentligen vill ha en dressyrhäst. Det får vi ordna när vi har ett ridlärardiplom i handen!

Vad sägs om dom här?
Genomsnällt sto
Trevligt sto!
Helt underbar häst!
Trevligt allroundsto med utstrålning
Snäll och trevlig allroundvalack

Till dig som vill hoppa
Härlig valack
Allroundsto -99

Jag skulle kunna fortsätta i all evighet. Tycker det är roligt att 99% av alla hästar jag blir intresserad av är sto. Varenda gång jag haft ett sto har jag lovat mig själv dyrt och heligt att aldrig mer igen, men så blir det alltid ett sto igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback