Inte min natt med ovälkommet sällskap

Haft den värsta natten på länge. Var trött och gick och la mig runt tolv. Hade legat där i ungefär tio minuter när jag helt plötsligt blir pigg som en lärka. Kul! Började pilla med mobilen som är min vanliga rutin för att bli trött, spela nått spel där man måste tänka. Tänker man blir hjärnan trött och då kan man sova. Inte den här gången! Efter ett bra tag insåg jag att det inte skulle funka, gick vidare till att läsa, läste ett bra tag, men det funkade inte heller.
Nähä, ja, men pilla med mobilen igen blev det. Började faktiskt bli trött och fundera på att släcka lampan. Nu är klockan runt två på morgonen.
Vad händer då?
Jo, då ser jag något i ögonvrån som springer över golvet, hör också nått som låter som tassar som pinar på. Shit! Är musen tillbaka? Är musen på MITT rum? Får snabbt en puls på ungefär 600 och börjar överväga att som i min flatmates rum. Fast det vill jag ju inte egentligen. Så jag ger mig ut på uppdrag skrämma fram musen, så den lämnar mitt rum. Eftersom det är mitt i natten är det inte särskilt aktuellt att börja banka och hoppa som jag gjorde förra gången, men skaka och flytta lite möbler kan jag iallafall ägna mig åt. Eftersom jag är övertygad om att den har sprungit in bakom byrån börjar jag skaka och flytta på den.
Nähä, då är det väl bakom sängbordet den befinner sig. Nej, inte där heller. Under sängen då. Nix, inte där heller. Då inser jag att det är en så pass stor glipa under min dörr att musen utan problem kan röra sig fritt in och ut. PANIK! Tack och lov förklarade det ju hur den faktiskt kommit in i mitt rum. Kollade såklart igenom varenda centimeter av väggen för att hitta ett hål, men det fanns inte. Nu vet jag iallafall hur den kommer in på mitt rum.
Den in- och utgång förseglades snabbt med en rejäl handduk. Den kommer få spendera mycket tid på golvet framför min dörr tills det här äckliga musproblemet är löst.
Eftersom jag bara var 85% säker på att jag faktiskt sett musen, jag var faktiskt trött och det var halvmörkt i rummet, bestämde jag mig för att lägga en relativt stor smula på lämplig plats på golvet för att utvärdera sannolikheten att det faktiskt finns en mus i mittt hus.
Mycket riktigt, smulan är bort nu på morgonen!

Kommentarer
Jossa säger:

Hur man vet att det är en mus i kylskåpet: ostbågen står parkerad utanför. hahahahahhah Jag är såååååå rolig!

2012-04-12 | 13:46:53
Bloggadress: http://englishsoundsmoreawesome.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback