Igår gick jag faktiskt ut för en gångs skull

Igår stod det utgång på schemat. Mest för Stefans och Niklas skull, men jag var väl lite sugen också. Var länge sen jag var ute ute. Jag har varit ute på pub och bar en del på sistone, men inte på klubb. Det beror mest på att mina sista klubbbesök inte har varit roliga alls. Inte så att det har hänt något, men jag har känt att jag inte alls uppskattar att gå ut och dans och hålla på längre. Det är inte min stil.

Igår var det alltså en ändring av det som stod på schemat. Förfest här hemma och sedan ut på Roadhouse i Covent Garden. Beccca och Lina hade varit där tidigare, men bara på onsdagar så det här var en ny upplevelse för oss alla. Det hela slutade med att jag inte ens stannade en timme.

Det kostade £12 att gå in, vilket i mina ögon är rätt dyrt. Speciellt när man såg vad man fick för de här pengarna. Väl inne kostade garderoben £1 per saken man hängde in, alltså fick man betala etra för tjocktröjor, halsdukar och liknanade. Det var KNÖKFULLT med folk och man blev bara knuffad fram och tillbaka. Blev man inte knuffad så fick man en armbåge i ryggen eller något liknande. Drickat var dyrt, inte i svenska mått mätt, men i engelska. Tack och lov köpte jag inget. Musiken var.... Ja, jag vet inte ens vad det var för musik. Tror jag kände igen två låtar under hela tiden jag var där. Resten var nån konstig dubstep eller vad det kan heta. Sen körde dom igång ett liveband. Dom drog igång med Sweet home Alabama och det var så långt ifrån musiken de spelat innan att det var skrattretande.

Bestämde mig då för att åka hem, såg till att pojkarna hade min adress. Sa till dom med skarp ton och allvarlig ögon att bara ta en black cab hem, inget annat och så åkte jag hem. Låg i sängen klockan ett. Skönt.

Grabbarna grus dök upp runt tre med McDonalds i högsta hugg. Sen dess har det varit väldigt tyst om dom. Snart dags att väcka herrarna och dra ut på något äventyr tror jag.

Hur som helst kan jag konstatera att jag inte tycker det är roligt att gå ut och dansa. Jag vill gå på pub och bar. Där man kan träffa folk och sitta och snacka. Inte skaka rumpa hela natten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback