En tur tillbaka i tiden

Igår gjorde jag något jag inte gjort tidigare här i London. Jag och grabbarna besökte Tower of London. Jätteintressant och spännande!
Massa historia om kungarna och drottningarna genom tiderna. Man fick se kronjuvelerna. WOW! Det är allt jag har att säga! Så mycket diamanter, rubiner, guld och jag vet inte allt. Helt fantastiskt!
Vi tittade på rustningar och vapen och mycket, mycket mer.

En "rolig" sak var att många adliga/rika personer sutiit fångna i Towern. Det var bara det att de levde i princip ett helt vanligt liv lyxiga vånngar med sina familjer. En "fånge" hade till och med sjutton tjänare och fick vistas upp till 21 miles från Towern. När han gjorde det hade dom en "stand-in" för honom på Towern för att vara säkra på att han kom tillbaka.






Kommentarer
Mamma säger:

Jag önskar att jag också hade gått dit när jag var i London.

2012-04-18 | 13:49:00
Bloggadress: http://livingitlikelisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback