Yey! Nya kuddar!

Okej, så dagen blev inte riktigt som jag tänkt mig. Visst for jag till Notthing Hill och Kennsington, men det mest spännande jag gjorde där var att gå på Boots och köpa lite nödvändiga varje-dag grejer. Gick också in på Vodafone för att kolla om jag fick skaffa en telefon, men nix. Ingen telefon utan engelskt bankkonto. Inget engelskt bankkonto utan kontoutdrag från banken hemma. Eftersom jag tycldigen var någon form av VIPkund hos Nordea ville de jättegärna hjälpa mig, så nu är ett kontoutdrag på väg hit till mig.
Till det här med kuddarna nu då, det blev ju inga köpta där ute i Kennsington, så jag hoppade på bussen till Oxford Street igen. Primark har ju faktiskt väldigt billiga grejer var min tanke. Väl där konstaterade jag att de var alldeles för otympligt packeterade för att släpa runt på hela vägen innefrån stan, så där blev det inga kuddar. Men efter ett besök på Marks and Spencers blev det två kuddar. Till och med billigare än om jag köpt dem på Primark, så det känns fin fint. Nu håller vi tummarna.
Fast när kuddarna väl var inhandlade kom problem nummer två. Kuddar här är långa, alltså behöver man långa kuddfodral. Det har jag inte.... än, så for now så får jag väl tvinga på dem korta kuddfodral och göra det bästa av situationen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback