Sitter här med 3 olika mobilabonemang

Det har sina fördelar att vara internationell i England. Jag har fått 3 olika kontantkort från olika operatörer med riktigt bra deals på internationella samtal. Nu gäller det bara att välja vilken jag ska ta. Kan ju inte växla mellan tre olika nummer, förvirringen skulle vara lite för stor.

Jag har följande att välja på:

Vodafone erbjuder kontantkort som innebär att fyller jag på med £10 får jag 60 internationella minter, £15 blir 100 minter och £30 eller mer blir 240 minuter. Allt förljande månad. I övrigt kostar det 25 p/minut att ringa både mobil, fast telefon och vociemail. 12 p/SMS. Internet £1 per 25 MB, max £5 per dag.


Med T-mobile får jag 60 minuter internationella samtal per £10 jag fyller på med. Kostar 15 p/minut till mobil i Sverige, 5 p/minut till landline och 15 p/SMS. Att ringa inom England kostar 25p/minut, 12p/SMS, 20p/minut till voicemail och internet kostar max £1/dag och det är en max data på 500MB. Här kan man även lägga till massa Boosters som till exempel få obegränsat internet under 6 månader för £20 och liknande


Talkmobile erbjuder 75 internationella minuter om man fyller på med £10, 100 minter för £15, 200 minuter för £20 och 300 minuter för £30. Det här kortet är också bundet till min bank, så man får lite bank i mobilen på köpet. Det kostar 25 p/minut till alla UK telefoner, 12p/SMS halva priset till på både samtal och SMS till alla med Talkmobile, gratis voicemail. Bäst av allt, obegränsat internet för bara 30p/dag och det kommer med £10 på kortet.

 

Överlag låter ju Talkmobile bäst, men jag har aldrig hört talas om det innan idag. Ingen aning om täckning eller liknande och det tjänar ju ingenting till att inte kunna kontaka någon.

Någon som har en tanke?

Kommentarer
Hesten säger:

Jag hade Talkmobile först när jag kom, helt ok. Men måste säga att jag gillar o2 bättre, men iof så ringer jag inte så mkt till Sverige så jag har inget deal på nåt sånt!

2011-09-22 | 22:07:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback