OMG, I can't belivie Uppsala is e real place

Igår var mitt största uppdrag att försöka skaffa mig en ny telefon. Det gick sådär, men det är verkligen på väg. Har nog en telefon senast på torsdag.

Anyway, tjejen på Vodafone började snacka om Stieg Larsson och hans böcker så fort jag sa att jag var från Sverige. Hon ÄLSKADE tydligen de böckerna och hade sett de två första svenska filmerna.
När hon sen insåg att jag kom från Uppsala blev hon helt till sig. Jag hade inte riktigt fattat att en stor del av böckerna utspelar sig i Uppsala, men hon var helt exhalterad! Hon sa hela tiden "Oh my God, I can't belive Uppsala is a real place" och "Are you serious, is Uppsala really a real place?!".

Haha, hon var så himla rolig, gullig och trevlig. Det är sånt här jag gillar med det här landet, att man kan börja spontanprata om precis vad som helst och vart som helst. Helt underbart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback