Mysig kväll

Igår hade jag en mysig kväll inne i stan.
Var på Glamour of the Gods utställningen för och gick sen runt på de andra utställningarna på National portrait gallery.
Glamour of the Gods var riktigt mysig och folk var verkligen vackra förr i tiden. Riktigt klassiska skönheter.
I övrigt förstår jag mig inte på konst. Vackert i många fall ja, visst. Men, det är helt obegripligt för mig varför man vill måla en tavla som som en mindre vägg på en nudiststrand i Grekland. Osmakligt och underligt i mina ögon, men som sagt jag förstår mig inte på konst.
En del tavlor var så fruktansvärt verklighetstrogna att jag trodde det var fotografier, då blir man riktigt imponerad. För mig är det hel obegripligt hur de lyckas. Fast på samma gång ska jag ju vara glad om jag kan dra ett rakt streck.

Efter gick vi vidare till Bella Italia, en helt okej kedja. Tog ett glad vin och delade en antipastotallrik med Elin. Träffade även Elins supertrevliga kompis Marcella, så det var en riktigt trevlig kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback