Mission impossible: Öppna ett bankkonto i England

Det är i princip omöjligt att öppna ett bankkonto i det här landet!
Nej, jag tar tillbaka, det är inte alls omöjligt, men det är omständigt och inkonsekvent.

Natwest: Vi vill ha ett proof of address här i England. Alltså en räkning, bankstatment från din svenska bank eller liknande med din UK adress.
HSBC: Vi vill ha ett bankstatment från din svenska bank med din svenska adress på eftersom det är din huvudadress.
Lloyds: Vi vill ha ett statment från din skola med din UK adress på.

OMG! Tänk om alla bara kunde göra på samma sätt och vilja ha samma saker.
Nej, nej, nu måste jag sitta och vänta på en massa papper från Sverige innan jag kan fixa ett konto. Och utan konto ingen mobil.

Tro sen inte att det bara är att gå in på banken och öppna ett konto, nej, nej. Du kan absolut inte komma när du vill, helst ska du boka tid, men ibland finns det nån liten människa där på en viss tid som kan hjälpa dig. Fy dig om du skulle försöka komma på en annan tid.

Jag blir galen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback