Min nya kärlek

Jag har en ny kärlek till bussar! Det är ett helt fantastiskt sätt att ta sig fram på. När jag först flyttade hit till London var jag helt frälst av tanken att åka tube. Kändes ju så himla coolt på nått sätt, men så jag ändrat mig. Tuben är bra på många sätt, framförallt om man ska åka längre sträckor eller ibland också om man har bråttom. Men, det är oftast knökfullt med människor, olidligt varmt och ganska dyrt faktiskt.

Så på sistone har jag tagit bussen och insett hur bra det är. Hemma i Uppsala såg ju bussen som ett nödvändigt ont. Jag hade ingen bil, så jag var tvungen att ta bussen om jag vill ta mig någonstans. Här är det inte ens aktuellt att köra bil. Jag skulle förmodligen tagit död på mig eller nån annan stackars medtrafikant innan slutet på första veckan.

Det absolut bästa med bussen här i London är att man har chansen att se så mycket. Jag har lärt mig hitta till massa nya platser bara för att jag åkt förbi med bussen. Att man nästan alltid får sittplats och det är rejält billigare än tuben är såklart ett stort plus. Man får däremot räkna med att det kan ta ordentligt med tid att ta sig någonstans, men har man, som jag, massa tid så spelar det ingen roll.

Måste nog också medge att busschaufförerna här är bland det läskigaste jag varit med om i trafiken. Jag visst inte att man kunde köra så fort i så här mycket trafik, men det går. De ska fram till varje pris!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback