Jag spyr på dom

Jag verkligen AVSKYR japanska turister. Eller ja, kineser, koreaner eller vad fan dom kommer ifrån. Jag förstår verkligen inte vad det är för sorts folk.
Först och främst ska de komma i stora skockar, helst nån jävla bussresa med nån käck japansk kärring med en jävla nummerlapp i täten. Varför är det så viktigt för alla japaner att hålla ihop?! Tror dom att det är styrka i många? Har dom aldrig hört att ensam är stark?!



Inte nog med det. Dom ska stanna vart femte steg och fotografera. Och tro för guds skull inte att dom fotograferar någon sevärdhet eller liknande Nej, det är nån sjukt spännande sten eller en gul bil eller en blomma eller en jävla tunnelbaneskylt. Varför i helvete behöver man ett foto på en skylt som det står Notthing Hill eller Oxford Circus på?
När dom stannar kommer svårigheten för oss vanliga dödliga som inte är facinerade av stenen och faktiskt har ett mål med vår promenad. Hur tar man sig förbi? Ja, det lättaste sätet är att gå runt för igenom kommer du aldrig.
Vanliga turister har iallafall vett att inte slå på en tvärnit, de går lite åt sidan och fotar det dom vill och framförallt, de fotar sånt som bör fotas. Inte saker som finns överallt.
Nu måste jag väl tillägga att jag verkligen inte har nått emot inhemska japaner, såna som lever sitt liv som du och jag, men när det kommer tre busslaster och de bara väller ut och stoppar upp allt, då får jag bryt och blir ledsen.

Kommentarer
maggan säger:

Stackars liten inte ska du väl var less på japaner m.m. Men jag håller med dig dom kommer i flock o går i flock, fotar allt dom ser.

2011-09-03 | 22:26:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback