Få 189 för 100

Första riktigt skoldagen idag. Kul kan jag säga. Tråkigt är att det är två andra svenskar i min seminariegrupp. Inte tråkigt, tråkigt, men lite trist ändå. Roligt att det i övrigt är som en spännande mix Egypten, Spanien, Sydafrika, Bulgarien, Italien och mycket mer. Spännande!

Jag har också förstått mig på mitt schema! Det är som i grundskolan, ett fast veckoschema för hela terminen.

Måndagar:
Professional competence seminarium 13-15
PPDT 15-16
Principles of marketing föreläsning 16-17.30

Tisdag:
Principles of marketing seminarium 13-14.30

Onsdag
Ledig!

Torsdag
Business context seminarium 16-17.30

Fredag
Perspectives on organisations föreläsning 10-11.30
Perspectives on organisations seminarium 14.30-16.00

Sen ska det in spanska där också som jag var och anmälde mig till idag. Fick gör ett litet skrivtest för att placera mig på rätt nivå i och med att jag inte är nybörjare och gud så pinsamt lite man kommer ihåg. Jag placerades i en rätt lätt grupp, tack säger jag bara. Hade inte klarat av något mer avancerat.

Idag hade vi iallafall första professional competence seminariet och det är nog en rätt rolig kurs. Den går i princip bara ut på att utveckla oss själva. Och i samband med det har vi en timmes session med vår personal tutor som i princip är vår SYV, vän och kurator. Dom satsar rätt mycket på business management eleverna.

Efter skulle vi iallafall till första föreläsningen i principles of marketing (som jag tror blir rätt enkel eftersom det är nått jag verkligen känner mig säker på) och det hade blivit lite dubbelbokat, så vi var väl en 50-60 elever som inte fått sittplats. Vi trängde in oss ändå och försökte lyssna. Tji fick vi. Efter ett tag kom en kvinna och körde ut alla som inte hade en sittplats, vi var en brandfara. Håller med, men det kändes ändå sådär. Tydligen hade det råkat bli fel föreläsningssal, så vi som var en enorm grupp hade fått den lilla och nån annan kurs som var en liten grupp hade fått den stora. Så kan det gå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback