Dilemma - vad ska jag göra?

Först året på utbildningen har vi en valbar kurs. Man kan antingen välja en kurs inom det område man studerar, ett språk eller en kurs från var som helst inom universitetet. Det sista alternativet är jag inte ett dugg intresserad av. Jag ska ha en grym examen som gör mig oumbärlig hos företagen.

Däremot har jag lite problem att bestämma mig för om jag ska läsa ett språk eller inte. Ska jag läsa ett språk måste jag gå på inskrivning imorgon. Språk är en kurs som pågår hela året, medans övriga kurser pågår under nästa termin. Alltså inget nu. Att ha ett extra språk i baggaget är rätt toppen på arbetsmarknanden idag, men jag har ju redan det. Svenskan är nog inte lika attraktiv som t.ex spanska eller tyska. Det är de språken jag väljet mellan om jag ska läsa språk. Spanskan har jag ju redan grundat lite och tyskan är nog rätt gångbar.

Väljer jag inte språk funderar jag mellan följande kurser som alla låter väldigt intressanta:

  • London economy
    Using a series of case studies, this module explores some important features of the contemporary London Economy, including the city’s financial sector, labour market, art and cultural institutions, the tourist industry and transport. It looks at the past influences: from the Romans to Roman Abramovitch.  It uses economics as a framework of analysis, but is non-technical in approach so you do not need any prior knowledge of the subject.  It will provide a fascinating insight into the effects of the Olympics on London.
  • Consumer behaviour
    This module explores the behaviour of consumers & buyers in different contexts, cultures, consumption and usage situations, both individually, within and across groups. You will be able to analyse why we buy brands and how and why we are influenced by personality and perception, peers, celebrities and advertising.  It requires some basic understanding of marketing and provides the transferable skills required for professional marketers but is also interesting and accessible for the student who wants to know what influences us to buy.
  • Business of sports
    Worldwide, the sports industry is estimated to be worth well over US$500 billion; in the UK, alone, it may be worth in excess of £15 billion. On any measure – whether in terms of turnover, profitability, employment, participation or media profile - sports business is big business. Using a blend of theory and practice, and case studies from a variety of competitive sports, this module examines the distinctive nature and context of sport and sport business. It draws on various functional areas in business (economics, finance, marketing, and law among others) and practitioner knowledge to build a profile of the sports industry. Finally, it considers contemporary issues of importance in the sports industry such as sponsorship and the media and it is not only about football.
Ska jag läsa nån av de här kurserna behöver jag inte bestämma mig förrns i november eller nått sånt, men jag vet inte. Jag måste bestämma mig innan imorgon.

Nån som har nått bra och vist att säga?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback