Happy boys and happy girls

Jag har funderat på en sak.
När hjälporganisationer som till exempel Rädda barnen gör reklam har de ju ofta ett barn som ser olyckligt och misskött ut med i reklamen. Min tanke är, vad händer med det här stackars barnet efter att det har fyllt sin funktion för organisationen?
Tar dom verkligen ett stackars fattigt, svältande barn från ett land som behöver all hjälp det kan få utan att ge något tillbaka till det lilla barnet eller, om det är lyckligt nog att ha en, familjen?
Ska jag var helt enkelt hoppas jag verkligen att det är ett riktigt utsatt barn. Annars skulle organisationen förlora hela sin trovärdighet.
Det blir en rätt jobbig situation här.

Vad jag funderar över är väl helt enkelt vad som händer med det stackars utsatta barnet efter att det har fyllt sitt syfte som ansikte för reklamen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback