En mer eller mindre meningslös eftermiddag

Första seminariet i Principles of marketing kan sammanfattas som helt meningslöst på det akademiska planet och lite mer meningsfullt på det sociala planet.

Seminarieledaren inleder det hela med att komma inlufsande typ fem minuter försent utan att säga ett ord. Ägnar fem minuter till att försöka få igång datan. Sen verkar det som att han kommer på att han har en klass med tjugo personer framför sig och börjar med vad jag tror är en presenation av sig själv. Sen får vi presentera oss. Gick smärtfritt. Han fortsätter med att få ur sig något som hade något med datan att göra. Han verkar inse att det inte kommer funka så han delar in oss i grupper för att disskutera olika frågor om veckans case. So far so good.
Att han sen lät oss prata i ungefär 30 minuter för mycket, var ju en mindre bra grej och att hans sammanfattning var mer eller mindre obegriplig var ju inte heller någon höjdare.

Jag vill verkligen påpeka att jag inte är dum i huvudet som inte förstår den här mannen. Han har den skummaste brytning jag någonsin hört, nån form av afrikansk brytning. Australiensaren och dansken i min grupp var lika nollställda.

Min grupp ja, det var en spännande kombo. Cyprioten som var döskön, men han hade inte riktigt någon koll på vad vi höll på med. Engelsmannen som verkade mer förvirrad än något annat och desperat i sina försök att ha något att säga. Dansken som var extremt jobbig, en sån där knowitall som egentligen inte visste någonting. Fick onda ögat av honom när jag fick beröm för min djupa insikt och han inte fick någon uppmärksamhet alls. (Med tanke på att jag inte riktigt förstår läraren kanske han inte alls berömde, men jag utgår från det). Sen hade vi australiensaren, en astrevlig och söt kille. Den enda man kunde bonda med. Eftersom övriga två (bortsett från cyprioten som satt för långt bort) verkade ha lika mycket personlighet som två tomma mjölkkartonger så kändes det underbart med någon att faktiskt prata med.

Så sammanfattningsvis, värdelöst seminarie (funderar på att fråga om man kan byta grupp) och trevlig bondingtime med söt kille.

Kommentarer
Lisa *Rutger* säger:

Du är söt! :D

2011-10-04 | 20:40:53
Bloggadress: http://absolutrutger.blogg.se/
Lisa *Rutger* säger:

Saknar dig också! Kom heeeem igeeeen :)

2011-10-04 | 20:47:35
Bloggadress: http://absolutrutger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback