Between heart and mind

Jag har ett problem. Eller det är inte ett problem. Det är snarare ett dilemma.
Jag har fått ett erbjudande. Ett riktigt smaskigt erbjudande. Det riktigt kliar i fingrarna.
Som med allt finns det såklart nackdelar med erbjudandet, men jag är ganska säker på att fördelarna väger upp i det här fallet.
Min nuvarande position har också fördelar, men här är nackdelarna fler.
Fler nackdelar, men inte nödvändigtvis lika stora. Men många små kan lätt bli ett större berg än få stora.
Igår var jag nästan säker på att jag skulle ta erbjudandet, men sen hände nått och jag insåg att min situation inte var så farlig.
Egentligen vill jag nog ta erbjudandet, men är lite rädd för att säga det till de berörda som jag skulle lämna. Inte en bra anledning alltså.
Känner att jag behöver stöd och goda råd här.

HJÄLP!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback