Trouble will find me no matter where I go

Igår skulle jag och passa min lilla kompis igen. Var ute i god tid precis som vanligt för att det ska klaffa med bussen från Victoria som inte går överdrivet ofta. Kommer dit så jag har cirka 40 min att ta mig från Victoria till Battersea och ställer mig och väntar på bussen.
När jag kom upp ur tuben så såg jag att det var fullt med blåljus, poliser, brandmän och ambulanser, men det var inget jag refkleterade mycket över just då. Men, efter att ha väntat på bussen i närmare 30 min inser jag att den inte kommer och när jag tittar närmare inser jag att hela Buckingham palace road är avspärrad och det är precis där bussen går.
Jaha, inte jättegrejt. Ringer chefen och försöker komma på ett sätt att ta mig dit. Går in på statrionen och försöker ta mig ut nånannastans, nix, alla utgångar mot det hållet är avstängda. D
Lösningen blev till slut en taxi som fick trixa sig runt på en massa bakgator. Komplicerat det ska vara ibland.

Tydligen var det en gasläcka som var ganska allvarlig, så jag är egentligen ganska tacksam att jag inte fick röra mig där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback