One of those days

Herregud, vilken natt! Och inte på det där roliga jag-festade-hela-natten sättet. Nej, nej, på det mindre roliga grannarna-hade-fest-spelade-skitmusik-och-hade-en-jäkla-brasa-så-det-luktade-rök-överallt sättet.

Jag är verkligen inte den som mindar att någon har fest, I'm all for it, men när man spelar skitpop från 80-talet så blir jag lite matt. Hört talas om lite bättre musik? Lite nyare, lite bättre vore kanske något att säga till de grabbarna. Hade inte heller något emot brasan i början, sen insåg jag att det luktade som i (vad jag tror) en tunna där man röker fisk i hela lägenheten och min positiva inställning mot brasan sjönk.
På något sätt lyckades jag ändå somna, men det var ingen mysig restfull sömn, nej det var en extremt obehaglig sömn med massa mardrömmar om sjunkade fartyg och mördare. Konstigt att jag vaknade och kände mig tröttare än när jag somnade?

Mitt mål för dagen var att baka lussebullar, så jag begav mig mer eller mindre motiverat iväg till Totally Swedish för att köpa essentials som jäst och kesella. Saffran stod såklart också på listan, men efter att ha kajkat runt i sju olika butiker såg jag mig besegrad. Ingen saffran=inga lussebullar=ledsen tjej. Var dock kanske lika bra för jag la mig i sängen för någon timme sedan och vaknade till med ett ryck alldeles nyss. Somande alltså, var nog vad jag behövde! Känner mig inte heller så pigg trött, fryser, ont i halsen och huvudet.
Nån sa att man inte kan vara på topp jämt, det är precis så det är!

Kommentarer
jossa säger:

Jag vet! På Alan Carr chattyman show också! Rolig snubbe den där! xD

2011-11-28 | 17:57:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback