Can't help myself

Dagens I-landsproblem

Jag måste sluta läsa en persons blogg. Jag blir bara arg och irriterad varje gång jag läst den, men ändå ska jag envisas med att läsa, gång på gång. För varje uttalande den här personen kommer med stärks bilden av en lite bortskämd person med ingen som helst verklighetsförankring. Personen lever i en värld där de egna behoven går före allt annat och om något förändras för den stora massa så det inte passar personen tar denne detta som en personlig förolämpling. Onödogt att bli upprörd varje gång jag läser denna blogg.

Sen har vi en annan blogg, där blir jag inte så arg, utan snarare förundrad. Denna person har en utbildning inomt ett område som personens blogg handlar om. Trotts denna högskoleutbildning förvånas jag gång på gång över personens mer eller mindre dåligt underbygda uttalande. Att personen sedan har överdrivna förväntningar på vissa saker är också roligt. Perosnen verkar inte se det som andra ser när man tittar på samma saker. Så tokigt det kan bli ibland.

Sist har vi den tredje bloggen jag har problem med. Det är en blogg som delas av två personer, vilket är en bra ide. Problemet är bara att dessa två inte kompleterar varandra på något sätt. Den ena personen skriver rolig inlägg, fulla med insikter, humor och bra tips. Det finns värme i dessa inlägg och man känner att man kan komma nära skribenten. Person nummer två är däremot fruktansvärt dålig på att uttrycka sig i skrift. Stavfelen hopar sig, inläggen ger en uppfattning om att denna person tycker den är lite mer än alla andra. Det ska vara lite lyxigare, litte finare. Känslan är kall och det finns inget som engagerar alls i inläggen. Fruktansvärt tråkigt på en annars bra blogg.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback