Vi är alla terrorister....

Iallafall enligt den käcka mannen vid Oxford Circus iklädd en "I <3 people" tröja. Där stod han uppflugen på staketet vid nedgången till tunnelbanan. En  megafon i handen och ett helt fantastiskt tal på lager. Han hade en mycket härlig inställning till mänskligheten, istället för att tro det bästa om folk ska vi förutsätta att alla är möjliga terrorister. Ser vi någon gå med en ryggsäck ska vi förutsätta att den är full "explosives" och genast kontakta polisen. De har ju ändå inget viktigt att göra, så vi måste ge dem något att göra. Det var hans fantastiska slutsats. Vi är alla terrorister och polisen är meningslös.
Inne på Top Shop vid Oxford Street kan du stoppa fötterna i en härlig liten pool med fiskar simmande runt fötterna som så snällt rengör dem. Lite längre ner på gatan har vi Selfridges som just nu har en "Save the ocean and fishs" kampanj. Undrar vad de tycker om Top Shops fiskpool?
Har även lyckats kila förbi scientologkyrkan i London. Härligt ställe! Hade kanske kunnat kändisspana där.
Min kulturella/billiga dag i London sprack kan man ju säga. Började väldigt hurtigt med en promenad längs med Thamsen mot St Pauls Chatedral för att hitta ett shopping centrum jag hört om. Redan där kan man ju tycka att min billiga dag sprack, men hela anledningen till besöket var att åka upp på taket och kolla på utsikten.... Och vilken utsikt sen! Man såg hur långt som helst. Super!
Sen drog jag mig upp till Oxford Street och självklart River Island, en helt fantastisk affär! Jag vill nog sträcka mig till att det är den bästa affären jag vet! Dom har verkligen lyckats hitta mig. Där blev det en härlig top. For vidare till Boots för lite sminkinhandling. Gillar märket 17 och finns bara i här, så bäst att passa på. Blev även en cardigan på New Look. Sen blev det självklart besök på Starbucks och Costa. Starbucks vinner slaget om sommarens bästa kylda dryck.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback