Tävlingen igår

Igår var det final i div 2. Det var Aros RS som anordnade och jag red LA:4 och MSV C:1.
Min uppvärmning inför det här var väl inte den bästa, inte rida på två veckor, rida i fredags och tävla igår, men det är sånt man får ta.
Tyvärr syntes det att vi inte var helt på samma sida igår och det syntes framförallt i resultaten. I LA:4 fick vi ihop ca 58%, helt okej, men vi borde ha gjort något bättre. Mycket slarivgt i andra bakdelsvändningen, min väg i vänster förvända var usel, ryggningen och fattningen efter det var inte helt på topp. Däremot var första bakdelsvändningen riktigt bra och höger förvända klockren.
Sen var det bara att ladda om i en timme och sen ge sig på lagklassen och Msv C:1. Här var det på kandaret och lite mer avancerade grejer som kom in. Höger skolorna var toppen, vänster öpnna bra, men vänster sluta sämre. Det är egentligen jättekonstigt eftersom hon hela tiden har haft lättare för vänster sluta och inte höger, men nu har höger släppt helt och bara flyter på. Travökningarna var bättre här och höger förvänd funkade igen. Enkla bytena blev katastrof och likadant vänster förvänd. Det blev ca 56% här.
Helt okej med tanke på min uppvärmning och det bästa av allt! Laget kom inte sist för en gångs skull!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback