Sista morgonen - en stor diss till Sverige.

Dags att åka hem igen. Usch, jag gillar inte alls att säga åka hem. Det är inte hem, det är ju som att åka bort. Det här är hemma. Jag är så lycklig att det faktiskt kommer bli hemma på riktigt efter sommren. Här är jag som lyckligast och som bäst.

Självklart finns det saker jag kommer sakna från Sverige, alla underbara vänner såklart! Ni är guld värda och jag hoppas verkligen ni inte ser en flytt som ett slut. Det är en början, nya möjligheter och kommer ta oss alla i nya riktningar.


Kommer sakna familjen också, men er blir man ju inte av med vare sig man vill eller inte. Nej, skämt och sido. Det tar 2h20min att flyga hit, det är hur lätt som helst.


Jag kommer sakna hästarna och framförallt då Ponti, men det finns hästar här också och är det meningen att jag ska fortsätta med hästar kommer det lösa sig på bästa sätt det också.


Ska jag vara helt ärlig är det inget mer jag kommer sakna. Jag kommer inte sakna kulturen. Jag kommer inte sakna naturen. Jag kommer inte sakna vädret. Jag kommer inte sakna maten. Nej, Sverige är inget jag skulle hänga i julgranen. Litet och instängt med en jävla ingenfårvarabättreännånannan mentalitet. Kappvändare som heter duga och när det väl gäller att ta ställning sitter alla där och är för rädda för att säga nått.


Dagens diss går till lilla landet lagom, Sverige!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback