Ser väldigt inhemsk ut

Ser tydligen ut som en inbiten Londonbo. Idag har inte mer än tre vilsna turister frågat mig om vägen till olika härliga turistattraktioner.
Tyvärr har jag varit tvungen att göra dem besvikna. Jag har ingen aning om hur man kommer till Tate Mordern från St. Pauls. Ska jag vara helt ärlig vet jag inte hur man kommer till Tate Modern .punkt.
Jag kan inte heller säga vilken tunnelbana som går till British Museum.
Jag kan däremot säga hur man kommer till Buckingham Palace från Embankment. Och jag gjorde en stackars turist lycklig.
Det är också en sak jag funderat på. Jag är ju en sorts turist när jag glider fram längs Londons gator, men jag blir fruktansvärt irriterad på alla turister. Jag ser mig inte som en av dem och jag tycker inte om när man tvärstannar, går jättelångsamt eller gör 90 graders svängar. Sluta! Försök få lite flow i gången istället. Jag lovar att alla blir mycket gladare av det!
En riktig Londonbo? Tack, tack!

Kommentarer
Maggan säger:

Men Lisa Då! Dags att komma hem eller?

2011-05-20 | 23:22:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback