Planerat till punkt och pricka

När jag går upp morgonen har jag ett schema jag måste följa. Om något stör mina rutiner rubbas min dag litegrann. Imorse var toaletten upptagen när jag kom upp, inte bra alls.
Jag går upp 5.35 och då är min destination toaletten. Väl där är det ansiktstvätt och insmörjning samt tandborstning, allt i en noga utformad ordninge. Först ansiktslotion, sen ansiktsvatten, sen borsta tänderna, därefter acnelösning och sist ansiktskräm. Därefter smörja in händer. Alltid samma lika, vart jag än är, när jag än är.
Därefter tar jag mig tillbaka till sovrummet för att klä på mig. Ska jag iväg efter jobbet eller till andra jobbet är det lite mer seriös klädsel med smycken och grejer. Ska jag bara vara på första jobbet är det inte så noga.
När det är klart plockar jag ihop det jag ska ha i väskan; plånbok, lypsyl, nycklar, mobil, hörlurar, busskort, parfym och mascara.
Därefter är det på med skor och jacka och promenad till bussen som gå 6.09 från min busshållplats. Frukost äter jag på jobbet.
Snabbt och väldrillat, precis så ska det vara. Tvångstankar deluxe på morgonen.


Hur ser er morgon ut?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback