Bostadsjakten fortsätter

Bostadsjakten inför hösten fortsätter.
Jag hade fått ett boende på studenthem precis på skolan. Det hade varit guld, men så visade det sig att de ville ha 70 000 kr från september till maj. Terminen slutar i juni, så bara där var det ett problem. Det andra problemet var att de ville ha förskottsbetalt. Även om det i sig är en bra idé att förskottsbetala så man slipper tänka på hyra och liknande under året är det helt omöjligt för mig att få fram så mycket pengar på en gång. Det blev alltså ett nej tack på det boendet.
Har alltså börjat se mig om efter annat boende. Tack och lov har jag ju Lottie och vi har gjort dealen att jag ska komma lite tidigare till England, hjälpa till med pojkarna och samtidigt leta boenden i London. Helt kanonlösning! Det absolut bästa vore såklart om det lösts sig redan innan, men man får ta det som det kommer.
Ni som bor utomlands och framför allt i England/London, hur hittade ni boende?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback