Annonsen här också: Trevligt sto till salu

9-årigt skm sto (f.02) polsk import, 160 cm till salu. 
Har vinster upp till LA:4 och startad MSV C. Placeringar upp till 1 m hoppning, startad 1.10, hoppad banor på 1.20. 
Gått terräng utan problem. Helt orädd i naturen och på hinder, hoppar det du styr på. 
Funkar bra ensam och i grupp. 
Kan dock bli lite vaktig, men har aldrig sparkat någon när jag suttit på. I stallet testar hon gärna vid sadling och borstning runt sadelgjordsstaden, men struntar man i det ger hon sig. 
Jag har henne lös på gången och kan gå iväg och hon står kvar. 
Snäll att lasta, sko, klippa osv. 
Tycker om att tävla och visa upp sig, en klippa på träning. 
Det hon gör är att hon småhugger efter en när man kommer med sadeln, inte så att hon träffar, men folk kan uppfatta det som obehagligt. Jag själv tänker inte ens på det, hon skulle aldrig drömma om att träffa. Man kan stå och mysa med henne hur länge som helst. . 
Hon är snäll att bada, jag har gjort det med slangen i en hand och grimskaftet i andra, men hon tycker inte att det är överväldigande roligt att bli duschad, trampar runt lite. Bada i sjö däremot tycker hon är helskoj. Jag har henne som sagt lös på gången och kan gå iväg och vara borta en bra stund och hon står kvar när jag kommer tillbaka. Man ska ju aldrig säga att en häst är 100% trafiksäker, men hon är så trafiksäker det går att bli. Hon bryr sig inte om saker överhuvudtaget utan chillar för det mesta. Hon är lätt att lasta, har börjat lastträna henne ensam och hon har gått på alla gånger.





Vi finns i Uppsala

Pris 80000:-, men kan absolut diskuteras med rätt köpare. Viss utrustning kan köpas till vid behov.
Kontakt: 070 521 88 38 alt. [email protected]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback