That religous thing

Roligaste på länge!

Vi har en teaching assistant i Business context, inget konstigt med det i sig. Första gången jag såg henne trodde jag däremot att hon var en av oss elever, hon såg fruktansvärt lost ut och ska jag vara helt ärlig gör hon det fortfarande. Dock har hon lite pondus, så den där innocent akten är bara på låtsas.

Nu till saken. Tjejen är SJUKT religös! Inget roligt i sig, eller det är det säkert för dom, men inget konstigt iallafall. Det roliga är att hon har en liten religös grupp som hon brukar hänga med. Det i sig är också helt normalt, det är väl bra att hon har några att umgås med? Jag menar det måste vara svårt att hitta likasinnade i dagens samhälle.
Den här gruppen är tydligen väldigt musikalisk, i tisdags när jag och Zophia (nej, hon försöker inte vara häftig och stava sitt namn annorlunda, det är nått polskt med det hela) skulle gå och hämta pengar står hon och två andra och spelar gitarr och sjunger utanför universitet. Helt ok. Lite musik är ju alltid kul, men sen när man kommer närmar hör man något i stil med "..... and Jesus saved us all......" med låg röst. Herregud, kvinna, ska du make a statment får du väl ta i?!
När vi kommer tillbaka 5 min senare är dom borta. Lite halvt besvikna är vi såklart, det är kul att se dom försöka, men utan känsla.
Vi går tillbaka in och jag går mot toan och vad hör jag inte? Jo, jag HÖR dom faktiskt på långt håll. Dom har blivit ett helt gäng tryckt in sig i ett litet rum och sitter och sjunger högt om Jesus och allt sånt där religöst.

Hur gulligt är inte det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback