Ta tag i saken

Varit ett himla tjat om hästar sista tiden och här är ett till inlägg om hästarna.
Istället för att sitta och gnälla som jag gjort nu ett bra tag över att jag vill rida och allt sånt så kanske man ska göra något åt saken.
Klart det finns hästar i England. Klart det går att rida där också. Därför ska vi forska närmare i saken och hitta en bra lösning.
Jag har kollat upp lite ridskolor runt London nu, mailat dom som verkat intressanta och nu väntar jag spänt på svar. Jag vill ju rida regelbundet och jag vill ju rida lektion, inte ut och fara i nån skog. Det kan jag göra om solen skiner och jag får galoppera snabbt.
Ridskolesystemt fungerar däremot annorlunda i England än i Sverige. Det är inte vanligt att det finns terminer eller att man har en fast plats i en fast grupp. Här rider man lite när det passar. Plockar ihop en grupp på ungefär samma nivå och jobbar utifrån det. Man betalar inte heller per termin eller månad eller nått sånt avancerat (nej, nu ljuger jag, ett ställe hade en form av medlemskap) utan här betalar man per gång.
När jag väl fått in alla svar får jag sätta mig och räkna lite på hur mycket jag kan tänka mig lägga utan att helt förstöra mitt sociala liv. Nu måste jag ju säga att ridingen är extremt viktig för mig, så jag kan lätt tänka mig att cut back on a lot of stuff.

Nu håller vi alla tummar vi kan!

Kommentarer
Jossa säger:

Hahaha tack, kändes lite gläntor, men de var länge sedan jag hoppade en riktig bana :)

2011-12-26 | 21:27:04
Cicci säger:

Sv: Jag tänkte eftersom Nisse är arg som ett bi måste jag ju se ut som ett. ;)



Vad kul att du ska börja rida i London! Jätte glad för din skull. :D

2011-12-26 | 23:12:53
Bloggadress: http://ciccikar.blogg.se/
Katja säger:

Till Akka! :D

2011-12-27 | 09:18:00
Katja säger:

Gör det! :D

2011-12-27 | 10:42:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback