Om du inte pallar, stick

Jag måste bara ventliera min lite drygare sida.
Harrods har fått massa kritik för att de tvingar sina kvinnliga anställda att bära minst sex olika make up produkter. So what?! Helt ärligt, Harrods säljer LYX och säljer man lyx har man ett visst ansende att upprätthålla och det kan man inte göra med fula, finniga tjejer som ser ut som dom inte vet vad en mascara är.
Man kan inte sälja lyxprodukter om man själv inte ser ut som att man kan representera dom!
Sex produkter är dessutom piece of cake - conceler, foundation, puder, kajal, mascara, ögonskugga and you'r done. Jag har mer grejer än det på mig en vanlig dag.
Kan man inte orka ta på det ska man kanske se sig om efter ett annat jobb.

Jag vet inte, kanske är jag som är dryg och småsint, men jag vill iallafall inte komma in på Harrods och se massa fula, osminkade tjejer stå där och försöka få mig att köpa en Burberry väska.

Kommentarer
Lina säger:

Nu tycker jag allt du har fått det här om bakfoten! Det handlar liksom inte att att de ber sin personal sminka sig utan attityden angående det. Jag jobbar inom luxury retail och vet precis vad det innebär, jag hade inte kunnat komma till jobbet och se ut hur som helst, vi har en dress code och en standard som måste följas. Men jag kan ändå gå osminkad så länge som jag fortfarande ser hel, ren, fräsch och snygg ut. För lilla Lisa sanningen är ju att alla tjejer är inte finniga och fula utan smink och det borde både du och Harrods veta. Något som Harrods också borde veta är att det viktigaste för att sälja lyx är att känna sig självsäker i sitt jobb och för att vara det måste man känna sig trygg i sin arbetsplats och jag tvivlar starkt på att man känner sig så trygg på en arbetsplats där man konstant blir kritiserad för sitt utseende, äldre personal blir utskickad i bakrummen när en viktig person kommer in för att de inte ska vara en "thorn in their eye" och de har ett specifikt mått på klackarna. Klart att en lyxbutik måste tänka på hur deras personal ser ut och ha vissa standard men när fula gubbar till chefer kan säga till de unga snygga tjejerna att de ska ha mer läppglans på sig så går de för långt och är mina ögon fan perverst!

2011-12-13 | 10:08:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback