Kaoset avlöser varandra

Förra söndagen pajade vår toalett. Jag vet inte om jag berättat det, men det var några panikartade stunder med rädsla för att hela heltäckningsmattan skulle förvandlas till ett träsk och vi skulle bli tvunga att gå på toa i en hink. Så blev det såklart inte, men det gick faktiskt så långt så att vi ringde en rörmokare. Efter ett tag insåg vi att vi kunde fixa problemet själva. Eller, nej, jag ljuger. Lovisa kunde fixa problemet. Jag hade glatt väntat på rörmokaren och betalat uppemot £200 för något som Lovisa fixade på tre röda när vi insåg vad problemet var.

Igår bestämde sig tvättmaskinen för att lägga ner verksamheten. Jag och Lovisa kände oss ganska hjälplösa och kände lite att varför händer allt nu. Tack och lov är Lovisas syster och hennes kompis här och de tog tag i saket. Det googlades lite och snart kom dom fram till att man kunde ta loss fronten och tömma den. Lovisa fruktade översvämmning och jag var mest orolig för mina stackars kläder som befann sig i tvättmaskinen. Efter lite pillande visade det sig att boven i dramat var en helt vanlig HÅRNÅL! Enligt Google är det faktiskt den vanligaste anledning till pajade tvättmaskiner. Så summan av det hela är en perfekt fungerande tvättmaskin igen!


Såhär pigg kände jag mig på trasiga grejer

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback