Ibland mår man lite sämre

Som nu till exempel. Det var som det stod en förkylning och väntade på mig så fort jag klev av planet på Arlanda. Känns ju sådär.
Ont i halsen, öron, svullna körtlar, feber, mår illa till och från och magen är ledsen. Allt det här började gå över och igår kände jag mig riktigt positiv. Det var kanske sista rycket nu?!
Nej, där hade jag fel. Min kära förkylning hade bara dragit sig tillbaka för att samla krafter. Imorse när jag vaknade hade halsontet och all svullnad flyttat sig till andra sidan halsen och attackerat med full kraft. Det gjorde så ont att svälja att jag ville gråta.
Att man dessutom får en sjuklig salivproduktion just när man helst inte vill behöva svälja är ju något som är väldigt ironiskt.
Jag vill bara tacka min förkylining som tror att den ska ta knäcken på mig och informera den om oavsett om jag ar 40 graders feber så ska jag på bio klockan 14.00 idag. De blijetterna är redan betalda, så det finns inget som kan stoppa mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback