God jul!

Vet ni vad? Jag tycker nog faktiskt att juldagen är den bästa av dagarna vid jul. Jag vet inte varför, men jag älskar att vakna på juldagsmorgonen. Kanske är det för att det mesta är över? Maten är äten, klapparna öppnade och allt sånt? Jag vet inte, men det är den bästa av dagarna.
Idag var det ännu mysigare att vakna för jag har en galen träningsvärk. Jag har ont överallt! Magen, benen, skulderbladen! Jag går som en förstoppad groda, men jag är lycklig! För den här träningsvärken betyder att jag ridit! Jag har ju världens bästa fd. jobb och kollegor! För dom är så underbart fina och ordnar så att jag får rida!
I fredags blev jag lite överrumplad och fick rida en sväng på Oxer (ja, det kan vara världens fulaste namn på en häst, men han är dösöt så det är okej) en ny stjärna. Jag red runt där i en outfit som man bara kan sätta på en nybörjare och ja, det kändes lite nybörjaraktigt from time to time. Men, det var kul och trotts att jag bara red ett kort tag vaknade jag med lite träningsvärk i benen igår.
Igår var det dags för julaftonskadrilj som jag snabbt signat upp mig på. Jag fick rida på Betty också en ny stjärna och den här söta lilla damen är helt klart 4 popcorn av 4! Fy fan va söt hon var! Dunderolig och arbetssam! Sen tyckte hon att det blev lite jobbigt med allt nytt på slutet och blev trött och springig, men vad gör väl det när man är bedårande?! Underbart kul var det iallfall!
Kvällen var inte lika rolig eftersom jag håller på att utveckla någon form av förkylning/halsfluss (ja, jag tycker det är ett smart drag att åka och rida när man mår dåligt, jag tycker det tyder på intresse). Så jag mådde superdåligt och satt mest och hängde. Så faktiskt Kalle för första gången på många år, annars brukar jag powernapa under den tiden.
Julklapparna var bra, tråkigt nog hade jag fått välja de flesta av dem, men några var ju en överaskning.
Bästa julklapparna var helt klart vantarna från in bror, jag har letat ihjäl mig efter ett par vantar jag vill ha och klockan från min mor. Dock är den lite stor, så det måste fixas innan jag åker imorgon.
Jag vill också sända en pik till min mor: Om det är en jätteliten grej slår man inte in den i ett JÄTTESTORT paket. Tänk på naturen och allt papper du slösar! För att inte nämna vad besviken man blir när man tror man ska få något stort och så får man inte det ;)
Idag ska hela familjen på bio. Jag vet inte när min far var på bio senast. Jag är 99% säker på att han och jag aldrig varit på bio tillsammans, men man vet aldrig. The girl with the dragon tatoo är det som gäller. Jag får lite rysningar när jag ser Daniel Craig gå nerför Drottninggatan! På samma gång får jag rysningar för jag tycker Rooney Mara ser så galet obehaglig ut!

Kommentarer
Jossa säger:

Du får väl komma hem och rida lite oftare då! :P

2011-12-25 | 12:27:08
Bloggadress: http://thecowontheothersideoftherainbow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback